sommarens första festival

siesta får 4 av 5 toasters, kanonkul!
(hoppas inte ni missat björn gustavsson som benjamin i morgonsoffan)
underbart fint väder men iskalla nätter. bodde i varmaste campet, solen stekte sönder oss även i skuggan kändes det som. träffade en tjej som stalkat mig i mer än ett år, läskigt. varför liksom? men hon var söt.
första kvällen hittades i ett partytält en kille med charmig dialekt, ljusblå solglasögon och fina händer att dela ganska mycket tid med men sista natten innehöll mest en musikalisk emil-i-lönneberga-söt kille med rufsigt hår och glugg mellan framtänderna. hade sömnbrist, matbrist och duschbrist. det blev även en del alkohol, dansdansdans, kramar, skånska, göteborgska, smutser, sms, klotter, peppmusik, nya kompisar, gamla kompisar, smeknamn osvosvosv. mycket bra livemusik blev det också. jag hade tur. jag, linus, hannes och tre till fick komma upp på scenen under rubies sista låt!!!!! dansade sjöng och hånglade haha. kändes lite overkligt. och jag fick niccokicks plektrum, det försvann ioförsig under natten men det gör inge'.

konserter jag såg:
vapnet
(längst fram under "thoméegränd, sen var jag nöjd)
anna järvinen
(masssssa folk i liten lokal)
rubies
(nästan ingen publik, men som sagt, inget man glömmer i första taget)
radio dept 
(lyssnade från långt håll, men åh vad fina dom är!!!!!!)
familjen
(näradödenupplevelse när vi trillade i publikmassan, jag skrek men blev räddad av en bob marley look-a-like, lite kentminnen och det var fint och det snurrade verkligen i min skalle)
moto boy
(åh vad han är snyggggggg. galet. och bra också)
hästpojken
(saknade poplars men helt ok konsert!)
looptroop rockers
(nja.. coola men inget för mig riktigt. gick tillbaka till hästpojken efter en låt)
first floor power
(oväntat bra)
kristian anttila
(lycka! dans med malin. och efter konserten blev snack och kramar.
ett kärt återseende helt enkelt.)
håkan hellström
(svårslaget.)
niccokick
(lätt en av bästa konserterna)
firefox AK
(mest trångt som fan och jag tittade efter rasmus kellerman aka tiger lou hela tiden. jag såg honom inte.)
vienna heat
(som vanligt. inget speciellt men bra)
florence valentin
(pokerkväll i vårbygård va nice)
josé gonzaléz
(finast på siesta! sol, kramar och josé. jag längtar till way out west)
vincent vicious
(sommarkänslor!)
johnossi
(såg typ två låtar, sen hade jag bättre saker för mig.) 
millencollin
(helt ok!)
jonas game
(bättre än väntat, lite kaxig dock)
those dancing days
(dansdans!)
moneybrother
(under storbildsskärmen vid midnatt med joel. bra helt enkelt)

Kommentarer
Postat av: Eric

RADIO DEPT?!?!?!?

2008-06-04 @ 06:39:39
URL: http://howtodisappearcompletely.blogg.se/
Postat av: Linn

ahh, shit vad häligt det låter. helt fantastiskt alldeles underbart

2008-06-04 @ 10:20:58
URL: http://limpidimpi.blogg.se/
Postat av: elins

jag tyckte att thosedancingdays var förvånandsvärt bra. jisses som jag dansade. andfådd!

2008-06-10 @ 19:18:54
URL: http://elinblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0