busby berkeley dreams

allt kan inte bli bra. jag vet. och de mindre bra sakerna måste man nog bara ge lite tid. så att tid blir acceptans. men jag vill inte acceptera. visst, fötter går åt fel håll, ord blir fel, missförstånd följs av missförstånd och ett framsteg blir ett bakslag, varma kramar och blickar blir plötsligt kalla, människor försvinner ur våra liv, ibland föralltid och ibland bara för ett tag. ingenting stannar förevigt. som jonas gardell säger, vi är tillfälliga gäster i varrandras liv.
(får jag vara gäst i ditt liv ett tag? jag vill veta allt om dig, lära känna dig bit för bit. jag vill veta vilka bussar du brukar åka med, vilken färg din tandborste har, vill veta hur du andas när du sover, vad du drömmer om, vill vara en del av dina drömmar. jag vill veta vad du sjunger i duschen, jag vill vara en så bra vän att du kan säga allt till mig och jag kommer fortfarande vilja vara din vän. jag vill känna dig så bra att det kryper sensationer längs ryggraden så fort jag ser dig, så bra att varje gång du ler vet jag exakt hur mycket av dina tänder som syns, vet exakt vilka muskler du använder när du skrattar.)
jag önskar livet vore tillräckligt för att hinna göra allt jag vill, för att hinna se allt jag vill se, tillräckligt för att hinna krama alla jag vill krama. det finns så många måsten. jag hatar måsten. "måste gå i skolan, måste jobba, måste skärpa dig, måste tänka långsiktigt, måstemåstemåste" jag är så rädd att missa saker som kanske skulle varit de bästa sakerna i mitt liv.



jag saknar kent..  saknar känslan som snabbt sprider sig i hela kroppen när jocke sami martin och markus går upp på scenen för första, andra och tredje gången samma kväll. saknar februarikonserterna mer än novemberkonserten.. saknar allt.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Bra beslut att komma på vår modevisning Sophia! Vi kommer sälja biljetter i slutet av den här veckan och nästa vecka i matsalen och på JC :) Hur är allt med dig?
Puss!

2008-03-12 @ 10:02:26
URL: http://alltsomarmitt.blogg.se
Postat av: Amanda

Haha, nämen vad är det du säger Sophia? Vill du inte jobba som jordgubbsförsäljare? Vem vill INTE göra det? ;) Jag ska städa. vart är inte riktigt bestämt än. men de tär skönt att det är fixat. Ta det lugnt bara, om du har sökt en massa så kommer du säkert få något! :) de brukar ju inte höra av sig förrens typ i april ändå ju.
Vad har du haft för dig idag förrensten? puss

2008-03-13 @ 20:19:20
URL: http://alltsomarmitt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0