heartbeats put me into sleep

image3
om jag får som jag vill blir sommaren typ såhär:
sommarjobb på öland
massa fester och stranddagar med bästvännerna
hultsfred
arvika
way out west
london
emmaboda

men eftersom att jag aldeles för sällan får som jag vill kommer det inte bli så.
(och så har jag lite för lite pengar också...)
jag ska iallafall helt säkert till två festivaler och till öland.
(det är onsdag, då är det ok att vara negativ.
och jag är inte ens negativ, jag är sanningsenlig.)


jag har ont i huvudet, magen, hjärtat och överallt.
huvudet och magen för att jag sover och äter för lite och är allmänt pms:ig
ont i hjärtat för att jag saknar för mycket och för att jag håller för mycket inside.
jag är kanske lite för stor för mig själv, så allting spricker i kanterna
det som inte längre får plats smiter ut i form av tårar, ilska eller kanske som ord (om jag vågar)
den fula sanningen är att jag är rädd för att berätta saker för folk
har svårt för att verkligen lita på någon
ibland när jag känner att jag måste berättar jag aldeles för mycket för folk jag kanske knappt träffat, och sen ångrar jag mig och börjar tvivla
jag vet att tvivel och ångest inte gör något bättre
men hur ska man jaga bort de känslorna man inte längre vill ha?
jag önskar jag kunde få somna i takt med någons hjärtslag inatt
det är så mycket tryggare att inte sova ensam.



(hur kan du göra såhär när du vet hur det är?
du vet att det är dina andetag som formar mitt leende,
du vet att det är dina ord som får mig att orka
jag saknar dig redan och det har bara gått sju dagar,
en obetydlig siffra om man jämför med antalet dagar som ligger framför oss.
om det fanns vm i att förlora kontakten med kompisar skulle jag vinna
när du sa föralltid litade jag på dig
jag kanske borde ha lärt mig att inget stannar föralltid
men det är ju så lätt att skaffa förhoppningar och lita på stundens lyckorus
jag är säkert orolig i onödan, men jag är så rädd för att mista dig
du har säkert bara för mycket annat att tänka på
saker som är viktigare än mig
du är fortfarande viktigast för mig
hör av dig och låt allt vara som vanligt igen
ring mig mitt i natten för att du inte kan sova och saknar mig
fråga mig vart vi ska åka nästa gång vi träffas
låt oss bygga drömmar tillsammans igen)




   tricket med att flyga är att kasta sig mot marken och missa.

Kommentarer
Postat av: Dana

Hej söt!
Jag avancerade och la till ett hjärta, bara för din skull XD

2008-02-28 @ 09:36:07
URL: http://danaroman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0