satsa det sista på mirakel

jag vill bli frisk och dra iväg... vartsomhelst nästan. sol uppskattas alltid men just nu känns det inte så himla viktigt. något som är viktigare är den där känslan av frihet som infinner sig i kroppen när man är påväg någonstans helt utan krav och gränser. när man inte riktigt vet vad som väntar, man vet bara att man för ett tag kan glömma det jobbiga man lämnat bakom sig. jag tror det är viktigt att göra så ibland, ta en paus ifrån vardagen. jag är ganska trött på sverige, förra veckan var det jättefint vårväder och igår snöade det... sen finns det väl fler anledningar till att va trött på sverige tillexempel så är det ju som "bimbo boy" skriver i sin blogg : Man slår larm om att vi människor blir allt fetare och att vi bör äta hälsosamt. Ändå är priset på frukt och grönsaker överdrivet högt. Man uppmanar alla att donera blod och organ för att rädda liv. Ändå tillåter man inte homosexuella donatorer. Man vill att alla ska arbeta. Ändå får folk inte tillräcklig hjälp av Arbetsförmedlingen för att hitta jobb. Man anser att kvinnor ska ha samma rättigheter som män. Ändå gör man skillnad på mäns och kvinnors löner. Man vill att vi ska resa kollektivt för att stoppa klimatförändringen. Ändå höjs priserna för buss- och tågresor. Man oroar sig för barns psykiska hälsa. Ändå ökar man pressen genom att införa betyg och nationella prov i låg ålder.

image24

Håkan Hellströms nya album är inte fy skam.. tyvärr så drar faktumet att "de fyra årstiderna" i stort sätt är Florence Valentins "pokerkväll i vårbygård" ner beyget rejält... undrar vad Håkan tänkte på när han skrev den.... hade jag varit Love Antell hade inte jag varit så himla glad iallafall...

Kommentarer
Postat av: Bimbo Boy

Tack för citatet!

2008-04-11 @ 11:39:38
URL: http://www.bimboboy.com/blogg
Postat av: Linn

de är så himla lika! Jag tänkte på om det var just för att radion mm sa att de lät så lika när pokerkväll kom. Men vill han att de ska låta SÅ lika då?
zigenarliv dreamin e ju inte heller så bra. den star raden av bra låtar liksom.

2008-04-11 @ 13:57:04
URL: http://limpidimpi.blogg.se
Postat av: Amanda

HÄRLIGT att du känner dig bättre! :) nästa vecka är dock ganska tjock för mig. men det skulle möjligtvis gå på onsdag eftermiddag om det skulle gå? :)

2008-04-13 @ 13:32:16
URL: http://alltsomarmitt.blogg.se
Postat av: kim

puss du är fin. och ja, sverige gör mig så himla trött. synd att man inte bara kunde fly till paris om man ville, prr.

2008-04-13 @ 15:38:58
URL: http://diaryandherself.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0