high drama


markus krunegård är en duktig man... asbra både i radio, i hets och i laakso och nu har han gjort en väldigt fin soloskiva också minsann... har ju även skrivit texten till "up in the air" med johnossi som får bli dagens låt tillsammans med anna ternheims version av shoreline.

i fredags fyllde min mamma år, vi fick nycklarna vårt nya hus och jag började känna mig lite friskare. lördag och söndag ägnade jag åt sömn, snöhat och tillfriskning och idag va jag i skolan igen efter en kort visit på sjukhuset (läkaren bekräftade typ mest att inga infektioner fanns kvar i kroppen och att vi kan vänta ett tag med operationen, skönt.) faktiskt ganska kul att komma tillbaka till skolan.

mina kusinbarn har varit här hela veckan. om jag i framtiden ska ha barn osv så ska jag ha en man som älskar att byta blöjor, torka snoriga näsor, göra välling mitt i natten, packa dagisväskor och ta hand om sjuka barn. barn är äckliga. jag vill bara ha den mysiga biten, sagoläsande på en filt i solen, gå till lekplatsen, mata ankor, godnattmysa, busa och sånt. ska jag någon gång skriva en kontaktannons ska det stå "manlig kvinna söker kvinlig man".
 
efter skolan idag kom rikard till mig och vi skulle "plugga matte" det gjorde vi också.. typ fem tal :) duktigt.. heh. sen åkte vi crosscart som dårar på vägarna och höll på att välta, köra i lerpölar, köra in i träd och annat sånt som får adrenalinet att pumpa. och så var vi och tittade lite i vårt nya hus.. imorgon ska jag måla i mitt rum men nu ska jag krypa ner under täcket och sova en stund.

förresten så såg jag att babyshambles inte alls ställer in hultsfredsspelningen :) kanske ska överväga att jobba där ändå.. sebbe kan nog fixa jobb :P åh jag är så glad att va frisk igen och att man äntligen märker att sommaren kryper närmare och närmare. vill att denna veckan ska bli så bra det bara går. på onsdag ska jag och rikard och kanske nån mer sova hos sara. det blir mys :) och i helgen blir det linköping. men nu: sigur rós och sömn.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Härligt att du har blivit frisk! Tyvärr har jag nu gått och blivit sjuk istället. Bihåleinflammation är min egen diagnos, får se om min far håller med mig när han kommer hem. Kul att snart få flytta in i nya huset? :)

2008-04-15 @ 12:25:22
URL: http://alltsomarmitt.blogg.se
Postat av: Dana

ja, den där markus krunegård är helt okej...
annars allt bra med dig soph? :D

2008-04-15 @ 15:31:36
URL: http://danaroman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0