shoreline

just när blogg.se inte fungerat så har jag varit så himla sugen på att blogga. men.. aa. nu när det funkar ingen är jag inte alls lika pepp. det är så med ganska mycket, vill man göra något vill man det mest när det är som minst möjligt. men liksom, vem gör jag det här för? det är helt meningslöst. dåligt tidsfördriv. kanske är det för att jag gillar att läsa andras bloggar och hoppas att kanske någon tycker det är intressant vad som pågår i mitt huvud och i min vardag. men jag kan ju inte ens skriva. jag är inte så himla bra på något egentligen. jag gick inte till skolan idag, skönt att kunna skylla på halsont. jag är i stort sätt frisk nu, orkade bara inte gå dit. det gör ingenting egentligen för jag hade ändå inte gjort något vettigt idag.
j a g   s k a   b ä t t r a   m i g
men idag måste jag få göra som jag vill. strunta i allt och bara sova hur mycket jag vill. (jag vill inte vakna förrens i sommar) det är ganska kaotiskt i min lilla hjärna för tillfället. eller vadå för tillfället, den verkar tyvärr ha den dåliga vanan att alltid vara tungt trafikerad av tankar som tar upp för mycket tid plats och hjärnkapacitet. känns lite som att jag krymper eller något, har gått ner två kilo och samtidigt har jag inte precis blivit starkare inuti. nu ska jag stänga in mig på mitt rum och lyssna på sígur ros och rita klart på en teeshirt. sen måste jag köpa mer textilfärg och även håkans nya album.. i'm bad och har bara laddat ner det än så länge.. men det ska det bli ändring på. den som har läst hit är en idiot. eller har kanske bara väldigt gott om tid att slösa på mig. tack och förlåt.


några små låttips:
lykke li - i'm good, i'm gone
the shins - new slang
tiger lou - you can't say no to me
elias & the wizzkids - the dance
maia hirasawa - the worrying kind
kristian anttila - körsbär
the hoosiers - worst case scenario
klaxons - gravity's rainbow
beirut - postcards from italy
broder daniel - i'll be gone
those dancing days - hitten
kate nash - nicest thing, birds & foundations
arctic monkeys - old yellow bricks
flair - snowflakes (in love)
säkert feat petter - logiskt
svenska visor att röja till - tåget
baden-baden - the book
paolo nutini - last request
josé gonzález - cycling trivialities & time to send someone away
the magnetic fields - busby berkeley dreams
the kooks - see the world (och allt annat med dom också)
och som alltid:
iron & wine - such great heights
massa kentlåtar (nån dag kommer en lista med bara kent)
(och almedal, lasse lindh och håkan hellströms nya skivor är väldigt fina alla tre)
ok det blev lite fler än jag tänkt mig men vafan, det är säkert ingen som läser ändå. alla ovanstående låtar är värda att stå här så jag tänker inte ta bort någon. skulle kunna fylla bloggen med enbart sånnahär listor, det finns så otroligt mycket bra musik... men då skulle jag väl tappa varenda läsare och det vill jag ju trots allt inte.


Kommentarer
Postat av: Jakob

Men sötis, jag läser. Så om du inte skriver för din egen skull kan du ju skriva för min skull.

2008-04-01 @ 15:23:24
Postat av: Dana

haha, kul att du tycket så, men frågan är vad gör dig kompetent nog att avgöra det? det är min ensak att tycka om dem. sen bör jag bara nämna att jag har hört em live flera gånger (tyvärr inte irl men liveinspelningar) och jag tycker inte du ska dra fröhastade slutsatser. sen skulle jag i princip kunna säga att jag lyssnar på patrik isaksson (ex.) utan att någon, inte du heller, ska säga något.

2008-04-01 @ 15:26:31
URL: http://danaroman.blogg.se
Postat av: Linn

det e ju asbra att du tipsar låtar! jag tror jag gillar din smak^^ å nu kan jag ju ta reda på det :)

2008-04-01 @ 20:18:16
URL: http://limpidimpi.blogg.se
Postat av: Amanda

ah, himla cpmobil. men nu vet du att jag tänkte på dig iaf ;) :) Jag tycker absolut att vi ska köra på picknick snart! vi får kolla upp det och se till så att det verkligen blir av nu!
Förresten, kom på vår modevisning på torsdag och dra med alla dina vänner! :) kostar 30 kronor, vi sitter och säljer i matsalen imorgon! Puss

2008-04-01 @ 22:57:00
URL: http://alltsomarmitt.blogg.se
Postat av: Amanda

Ja just det ja, ni har ju en jaguar. Hanna åkte ju i den på sin bal. Det vore väldigt snällt om du frågade det! är så hiskligt svårt att få tag på bilar :S :) PUSS!

2008-04-01 @ 23:27:21
URL: http://alltsomarmitt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0